Jeg er ikke sikker på, om dette hotel er i tilbagegang eller bare starter sin bestræbelser på at genoplive sig selv, men hele udvej er i desperat behov for en øm kærlig pleje (service, mad, hotel). Jeg var nysgerrig efter, hvorfor prisen er så meget lavere sammenlignet med andre nærliggende 5-stjernede hoteller som Six Senses Krabey Island, men nu forstår jeg.
Alt var i dårlig stand. Møblerne havde ingen efterbehandling, plet eller maling til venstre, og alle puder blev farvet. Finish og vægge blev dinglet op eller brudt og havde brug for et frisk lag maling. Linnederne, såsom håndklæder og saronger (undtagen arkene, der syntes at være ny heldigvis), blev revet, farvet og grå. Fliserne og poolfliserne havde hvidt meldug. Der var strømafbrydelser mindst tre gange om dagen, med en, der varede over to timer. Alle forretninger på mit værelse blev brudt efter et af strømafbrydelser. Telefonen i rummet virkede ikke, og det var næsten umuligt at få nogen service fra dit værelse, da sjældent nogen reagerede på hotellets telegram. Personaleuniformerne var også alle slidte og gamle (dette er uprofessionelt, og jeg synes synd på, at personalet skulle bære dem).
Samlet set var det lokale personale venlige og varme, altid med et smil på deres ansigter. Der var altid mennesker, der sigtede sandet og rydder op i stranden hele dagen. Jeg sætter helt pris på og støtter at ansætte lokalt personale til at øge den lokale økonomi, men ud af alt det personale, jeg stødte på i kundevendte roller (ekskl. De vestlige ledere), kunne kun to mennesker tale engelsk til en vis grad og gøre kommunikation ganske vanskelig. Den vestlige GM'er kom for at sige hej om morgenen og om natten, da deres skift ændrede sig, men de blev ikke set hele dagen. Den eneste medarbejder, jeg så konsekvent, var F & B-manageren, Mark, der var den mest praktiske og interagerede med gæsterne.
Maden var skræddersyet til vestlig smag. Der var en række vestlige og østlige retter, og kvaliteten var anstændig, men jeg blev mildt sagt syg af maden på en af dagene.
Den eneste service, jeg brugte fra hotellet (siden spaen lukker kl. 17!) Var båden og lufthavnsoverførslen fra Phnom Penh. Lufthavnens afhentningschauffør var ikke der, da jeg forlod lufthavnen, krævede, at jeg stoppede på et marked for at få ændringer for vejafgifter med det samme, og generelt var det ikke en behagelig oplevelse (gammel bil og uhøflig driver). De delte eller private bådoverførsler til øen er ikke gratis ($ 80 hver vej for privat eller $ 60 hver vej til delt bådoverførsel).
Hvis jeg havde betalt mere for værelset, ville jeg have været ekstremt skuffet over mit ophold, men for $ 300 pr. Nat i Cambodja var det dybt skuffende. På trods af at have 5-stjernede faciliteter som et motionscenter, spa, infinity-pool og privat strand, opfylder dette hotel ikke standarderne for en ægte 5-stjernet virksomhed, og du skal komme med lave forventninger.
Den private strand er dejlig, stille og fredelig. Udsigten fra Beach Pavilion Room var virkelig dejlige og rolige. Hvis du leder efter en billigere mulighed med en dejlig strand, men ikke forventer 5-stjernede værelser, service og mad, kan dette være et godt valg for dig.
Jeg håber inderligt, at dette hotel passer bedre på ejendommen i fremtiden, forbedrer deres personalers færdigheder for bedre service og sprogfærdigheder i kundevendte roller og adresserer alle disse problemer, da der er så meget potentiale for denne udvej.