Hvor begynder vi med dette hotel, efter vores mening er det helt forfærdeligt! Hotellet mangler at levere den lovede 5-stjernede service og kvalitet. Maden er af dårlig kvalitet og ikke frisk, hotellet er i en tilstand af forfalskning, tjenesten er langsom og uopmærksom, og personalet og ledelsen viser ingen pleje for deres gæster. Derudover er der en mangel på privatliv på grund af de nærhed af mindre øer, der hindrer den smukke udsigt over Maldiverne farvande, der kan nydes på andre hoteller.
På trods af at have planer om at blive i 8 dage, besluttede min familie og jeg at forlade efter kun 2 dage på grund af vores ubehagelige oplevelse. Overraskende tilbød hotellet os ikke en refusion, en undskyldning eller nogen form for kompensation for vores utilfredshed.
Som familie har vi besøgt Maldiverne omkring 13 gange, og dette er første gang, vi har stødt på en så frygtelig hoteloplevelse. Faktisk var hotellet så frygteligt, at vi skar vores ophold kort og forlod kun efter 2 nætter i stedet for de planlagte 8 nætter.
Fødevarekvaliteten var subpar, især ved morgenbuffeten, hvor kager og genstande var uaktuelle, tørre og gamle. Vi gav buffeten en anden chance, men desværre var det samme problem. Der blev ikke tilbudt friske juice, og i stedet blev der tilvejebragt boksede juice, hvilket ikke er, hvad man kunne forvente af et 5-stjernet hotel. Vi prøvede endda at bestille mad gennem spisning på værelset i håb om bedre kvalitet, men den bøf, vi bestilte, var dårligt kogt, tørt og hårdt. Vi lavede denne ordre to gange i håb om, at det var en engangsfejl, men begge gange blev den tjent dårligt.
Privatliv var ikke-eksisterende på trods af at have booket det højeste kategorirum på Nova Hotel. Hver gang vi kiggede uden for vores villa, ville vi se folk krydse, sidde og gå forbi, hvilket var ret skuffende. Da vi bragte dette spørgsmål til hotellets opmærksomhed, tilbød de at placere privatlivsskærme, men vi afviste, da det ville hindre vores syn.
Tjenesten var praktisk talt ikke-eksisterende, og vi stødte på adskillige eksempler på dette under vores korte ophold. Et tilfælde var, da vi bestilte spisestue på værelset og anmodede personalet om at rydde vores tallerkener. På trods af at jeg minder dem flere gange, forblev pladerne uden for vores villa i en hel dag, tiltrækkede myrer, insekter og skabte en ubehagelig lugt. Det var først efter at have informeret den øverste ledelse en dag senere, at pladerne endelig blev ryddet, men selv da tog det yderligere 2 timer.
Hotellet var også i en tilstand af forfalskning med brudte dørhåndtag i vores villa. Vi bragte dette til hotellets opmærksomhed flere gange, men de kunne ikke sende et team for at løse problemet. Som et resultat gjorde vores familie fortsat ondt, mens vi forsøgte at åbne dørene. Derudover var rumdesignet ikke funktionelt, manglende de standarder, man kunne forvente af et 5-stjernet hotel. For eksempel var jacuzzi-karbadet i rummet ikke korrekt indbygget, men snarere et plastik-materiale placeret i badeværelset fyldt med vand. Dette er bestemt ikke måden at byde gæster velkommen til det højeste kategorirum på et 5-stjernet hotel. Desuden havde vandet i Jacuzzi en ubehagelig lugt, hvilket gjorde det ubrugeligt.
Hotellets betalings- og refusionsprocedurer var uklare, og på grund af vores forfærdelige oplevelse besluttede vi at forlade efter 2 dage. Imidlertid viste hotellet og ledelsen ingen empati eller bekymring, idet de ikke kunne tilbyde en ægte undskyldning eller nogen form for kompensation for den nød, vi udholdt.
Da gæster, der har opholdt sig på 13 forskellige 5-stjernede hoteller på Maldiverne og aldrig har forladt en negativ anmeldelse før, mener vi, at vi har et solidt benchmark til sammenligning, og Nova Hotel mangler at opfylde nogen af disse standarder.
Efter vores mening fraråder vi stærkt at booke på Nova Hotel, hvis du forventer 5-stjernet service og kvalitet. Du vil uden tvivl være ekstremt skuffet.