For at begynde denne anmeldelse stødte jeg på flere hændelser under mit ophold på Sunrise Beach Hotel. Ved ankomsten havde mine forældres værelse en interessant lugt, og deres toilet fungerede ikke. Receptionisten Maria var dog meget opmærksom og hjalp mig med at løse disse problemer.
På den første dag gik vi direkte til poolen for at få mest muligt ud af vores ferie. Underholdningsholdet virkede oprindeligt sjovt og spændende, men desværre var dette langt fra sandheden. På trods af at hotellet havde en blanding af engelsk- og fransktalende gæster, foregik al underholdning på fransk. Det var nedslående at se dem fuldstændig ignorere os, når vi var hvor som helst på hotellet. Hver morgen hilste de og gik i samtale med dem, der bar blå armbånd, men alle andre blev fuldstændig tilsidesat.
I starten tænkte vi ikke så meget over det, men under middagen henvendte en af pigerne fra underholdningsteamet sig til mig og spurgte, om jeg ville være med. Hun gav mig en drink og bad mig gætte, hvad der var indeni, men hun gik til alle borde undtagen mit, som om jeg var smitsom.
I slutningen af natten konfronterede min mor en af underholderne om deres opførsel. Entertaineren forklarede, at fordi vi bar grønne armbånd i stedet for blå ligesom de franske gæster, var det hotellets politik ikke at tale eller interagere med os. Jeg var chokeret over dette, da jeg har boet på mange resorts og hoteller og aldrig er stødt på en sådan udelukkelse. Underholdernes rolle bør være at inkludere alle, ikke diskriminere baseret på armbåndets farve eller sprog.
Jeg følte mig ekstremt respektløs og bad om at tale med en leder. Da jeg talte med Maria, den assisterende manager, og Tonghi, lederen af underholdningsteamet, virkede de forstående. Men da jeg spurgte Maria om udelukkelsen, nævnte hun, at de franske gæster havde betalt for underholdningen. Jeg spurgte hende så: Betalte jeg ikke det samme beløb for min altomfattende pakke? Inkluderer 'alt inklusive' ikke underholdning? Hun kunne kun undskylde og bede mig om ikke at skrive en negativ anmeldelse.
Efter min mening har dette hotel meget at lære og forbedre. Selv de franske gæster blev chokerede, da jeg delte mine oplevelser med dem. Desuden talte jeg med mange gæster med grønne armbånd, som havde det på samme måde som jeg. Det er nedslående, at man i 2023 skal vælge et hotel med omhu for at undgå at få deres ferie ødelagt, blot fordi de ikke taler fransk. Det er ikke vores skyld, og det er skuffende at se sådan en mangel på rummelighed.